Livet i kirken/Tro i hjemmet

Tro i hjemmet

25.03.2022

Vi ønsker å være til støtte og hjelp for praktisere av  tro i en travel hverdag som barnefamilie.

Denne siden er ment som en ressursbank, hvor familiene i kirka vår kan "plukke med seg"  det de opplever som nyttig og enkelt nok til å gjennomføre sammen i hjemmet.

Siden vil oppdateres gjevnlig og er knyttet opp til Tro i hjemmet- nyhetsbrev. Ønsker dere å få tilsendt nyhetsbrevet som kommer hver andre måned? Send en mail til barne og familielederen Hege Dalhaug: hege.dalhaug@trondheim.frikirke.no

Ressurser

Spotify spillelister: MiniNoah Trondheim Frikirke  Fribu dåpsressursen   Pilestredet og en stor spilleliste med over 1000 kristne barnesanger Superblink.  Sjekk også ut:  Jarle Waldermar, Bjarte Leithaug, Lisa Børud, Børud-gjengen, Oslo Soul Children, Søndagsskolen Norge.

Sangkort: I Tro i hjemmehylla vil dere finne bordvers-terning med 6 ulike sanger/bønner, Sangkort med de samme sangne vi synger på MiniNoah, kveldsbønner-kort og godnatt-sangkort.

Sommeren 2024:  bønnevandring i nabolag  jeg vil be for   dere er verdens lys-fargelegging

Påske 2024: påsken i en boks. oppstandelsesboller.  fargeleggingsark Tidslinja    påskeuka 3D-egg.    påskeukespinner

Salt  (påskeuke TV, spotifyliste, aktiivtetshefte....) her

Advent 2023: finnjulekrybba   Amandasadventskalender  fargelegging.  julekrybbe

Ressurser  til månedens bibelvers:

1. Salme 119,105:  preik.tv  aktivitesark

fargeleggingsark fargeleggingsark engelsk

2. Guds fulle rustning:   Guds fullerustning fargelegingsark  video  aktivitet med appelsin  familiesamling 7#

FRiBU RESSURSER:

Inputspå

Inputboks

friBU Frikirkens barne og ungdomsorganisasjon

fasekort

Noahs Ark er søndagsskolen for alle barn fra 0-14 år.

Vi ønsker å lede barna til Jesus og hjelpe dem til å bli frimodige etterfølgere av han.

Bilde

Mini-Noah 0- 5 år. Mini-Noah er delt inn i to grupper: 0-3 år og 4-5 år. Her er det først en samling med fokus på sang og enkel formidling ved bruk av Awana. Puggels for de minste og Cubbies for den elste gruppa.  Etter samlingen er det frilek med stort fokus på trivsel og formingsaktiviteter Den minste gruppen er en foreldre med inn og det er en flott anledning til å bli kjent med nye. 4-5 åringene kommer gjerne uten foreldre.

Noahs Ark 1. - 4. klasse. Vi har fellessamling med musikk, undervisning, konkurranser og bønn, går så i smågrupper og avslutter med lek og hobby. Vi lærer om mennesker og hendelser i Bibelen og knytter det enkelt opp til våre liv. Holder til i andre etasje og blir fulgt opp av av lederne.

E-10  5.-8. klasse. Vi har et opplegg med fokus på  trosliv og hverdag. På E10 legges det stort fokus på trivsel og godt fellesskap.

Noahs Ark er hver søndag utnom familiegudstjenestene, da feirer vi gudstjeneste med hele menigheten. Vi ønsker å legge tilrette for familiene og derfor vil rommet MiniNoah og ammerom stå åpent  fra kl 10. Ta med niste pakka og kom å lek litt før gudstjenesten.

Søndagsskolen vår: Noahs ark og E10

Pedagogisk opplegg

Vi bruker opplegg fra Awana i undervisningen Fra høsten 2023 startet vi opp med Awana Spark på Noahs Ark. MiniNoah vil ha Puggels for 0-3 år og Cubbies + NLMung Smått og godt for 4-5 åringene.

Hjertilig velkommen Noahs Ark!!