The Chosen

Gudstjenestene i Trondheim frikirke våren 2024 vil ta opp tema fra tv-serien "The Chosen" sesong 3 i talene.

For tredje år på rad , og nå følger vi Jesus og vennene hans videre. Det vil gi et utgangspunkt for at man i uken etterpå kan se episoden fra The Chosen. Så kan du snakke om det i familien, i kollektivet eller en smågruppe du er med i.

Jesus kaller oss til å følge han. Vi er invitert til å lære av han, være hans disipler og leve i et varig og gjensidig vennskap med han. Dette er fine ord, men uten refleksjon og erfaring kan det fort stoppe der. The Chosen handler om mennesker som møter Jesus og blir hans venner. Serien The Chosen kan gi oss en smak av Jesu liv, slik at vi kan komme nærmere bibeltekstene og leve oss inn i hvordan det er å være en venn av Jesus.

The Chosen

Vi vil ikke erstatte bibeltekstene med en TV-serie. Derimot vil vi bruke The Chosen som en døråpner inn til tekstene serien bygger på. Der tekst og film møtes oppstår et skjæringspunkt, og det er her samtalen med andre kan få oss til å bli bedre kjent med hverandre, med oss selv og med Jesus.

Lenke til TV-serien
Her kan du se serien. Du kan også laste ned en The Chosen-appen og få norsk tekst.

Studiehefte
Vi har laget et studiehefte som du kan bruke mens du ser The Chosen eller følger taleserien på gudstjeneste eller podcast. Her finner du spørsmål til episodene som kan brukes i smågruppene, i kollektivet eller med familien. Studieheftet deles ut i kirka fra 14.1. Her finner du pdf-versjon

Mangler du en smågruppe/bibelgruppe?
Har du ikke smågruppe? Ta kontakt med ole.v.solberg@gmail.com.